Kontakta oss: +46 72 224 00 41 info@startskottethc.se
Följ oss:

Blodsocker

Blodsocker.. det har vi alla troligen hört något om innan? Blir du alltid sötsugen mot eftermiddagen? Svårt att motstå godsakerna i skafferiet mot kvällen? Troligen beror det på att ditt blodsocker svajar..

Tips för att hålla blodsockret stabilt under dagen:⁣
▪️Viktigt att äta en näringsrik och bra frukost som håller dig mätt länge. Det visar sig att äter man en frukost som innehåller lågt GI (glykemiskt index) så hjälper det till att sänka blodsockernivåerna även efter lunch osv..
▪️ Försök få in mer fullkorn, bönor, linser och fiberrik frukt i vardagen, bra livsmedel här kan vara broccoli, äpple, ananas, citrusfrukter & hallon 🍏
▪️Ät regelbundet och planera dina måltider och ett tips till dig är att alltid ha mellanmål med dig så man har om hungern slår till (då blir det lättare att motstå den där bullen till eftermiddagsfikat om du planerat in ett mellanmål)⁣

▪️Försök undvika sånt som höjer blodsockret som vitt bröd, pasta, socker, juicer, allt för söt frukt som mango och vindruvor.⁣

Har du något tips på hur du gör för att hålla blodsockret i shack? ☺️⁣

(Vill dock tillägga att detta gäller generellt för friska personer, utan problem med reglering av blodsockret)⁣

Leave a Reply

OM BLOGGEN

Välkommen till Startskottet’s Hälsocamp egen blogg! Här delar vi med oss tipsen som gör träningen lite roligare för att hjälpa dig komma igång, utvecklas och nå resultat med din träning.

We are using cookies to give you the best experience. You can find out more about which cookies we are using or switch them off in privacy settings.
AccepteraPrivacy Settings

GDPR