Träning för alla vid Startskottet – hälsocamp

posted in: Artiklar, Blogg, Startskottet | 0

Träningspass på Rhodos i april med Helena Johansson, gruppträningsinstruktör.

Skulle det vara så att du har begränsningar som gör att du inte kan göra alla rörelser? Vi har sjukgymnast/fysioterapeut som instruerar och avlastar rörelseapparaten. Du har även möjlighet att få personligt träningsprogram av fysioterapeuten som du kan använda dig av på plats men även ta hem för att fortsätta din träning.

Tabata
Är en form av intervallträning där
TABATA intervallen består av 20 sek jobb och 10 sek vila, som upprepas 8 ggr. Totalttid per intervall är 4 minuter.
När man tränar TABATA med mig så använder du dig av din egen kropp som belastning.
Passet passar alla, för dig som är tränad men även för dig som känner dig otränad och vill komma i form. Om du är erfaren eller nybörjare spelar alltså ingen roll då du belastar och lägger upp passet utefter din egen förmåga.
På mina pass så får du jobba med 8 st olika övningar som gör att du får anstränga hela kroppen. Du kommer få träna upp din styrka, din statiska uthållighet och även din kondition.
Skulle det vara så att du har begränsningar som gör att du inte kan göra alla rörelser så har vi sjukgymnast som instruerar och avlastar rörelseapparaten.
Core
Träning för mage-, bål- och ryggstabilitet. Passet har stort fokus på bålen, dvs. magen och ryggen, vilket är viktigt för en god hållning samt för att orka med annan träning med rätt teknik. Svårighetsgraden på träningen kan anpassas till individen med varierade övningar och utförande.
Cirkelträning/ Funktionell träning
Träning som ger rörlighet, kondition, balans och styrka med eller utan redskap allt utifrån ledarens inspiration.
Styrkeinriktad träning där fria vikter och stång används. Du som deltagare kan själva reglera tyngden genom att avlägsna eller lägga till vikter.
Passar både nybörjare som tränade.