• HÄLSOCAMP PÅ RHODOS

    Årets hälsocamp bär av till fantastiska Rhodos. Missa inte en storslagen träningsupplevelse!

English EN Svenska SV

 

Aktuellt

 

Hälsovecka Rhodos 25 – 2 maj 2019

Tema: Fokus & Balans

“Från tanke till handling”

I en fantastisk miljö vid Kalithea, Rhodos kommer vi att fokusera på träning samt balans i vardagen. Under en vecka får du möjlighet att koncentrera dig på din hälsa i en fantastisk miljö.

Intresseanmälan!

 Fysisk aktivitet

Fysisk aktivitet kan och borde vara en naturlig del i många människors liv i syfte att förebygga stress både i det privata och arbetslivet. Vi utsätts dagligen för tuffa påfrestningar som vi på ett eller annat sätt måste hantera.

Många tar hjälp för att få ny motivation och att bli inspirerad.
Startskottet – hälsocamp har verktygen,  låt oss hjälpa dig att finna din nya livsstil eller en redan befintlig som du önskar utveckla.

TRÄNINGSFYSIOLOGI

Läran om den levande kroppen och hur den fungerar.

RÖRLIGHET

Med en tillräcklig, funktionell rörlighet kan vi röra oss fritt i våra naturliga rörelsemönster. Det ger oss också möjlighet att utveckla kraft, vara stabila och bekväma. Risken för skador vid träning och olika fysiska aktiviteter minskar och vi får bättre förutsättningar till att använda kroppen på ett bra sätt i vardagen.

Vad påverkar då rörligheten?

Muskler som arbetar ensidigt och i ett begränsat rörelseomfång tenderar att bli stram och tajta.

STYRKA

Motiven att träna styrka är många: stärka en dålig rygg, komma i form, bli mer nöjd med sig själv, förebygga skador, må bra. Bli starkare helt enkelt. Ämnesomsättningen ökar, hjärta och kärl påverkas positivt, blodcirkulationen kommer igång och endorfiner utsöndras – Vi får ett ökat välbefinnande!

KONDITION

Vid planering av konditionsträning använder vi oss av begreppen intensitet – hur länge och hur ofta. Distans, långdistans och intervaller är det vi använder i uthållighetsidrotter. När du tränar så förbättras kroppens syreupptagningsförmåga och uthållighet. Konditionsträningen är mycket bra för hjärtat (kroppens motor), ämnesomsättningen, humöret (endorfiner) och för att uppnå viktminskning genom den fettreducering som kontinuerlig träning ger.

 

Blogg – Senaste nytt

Tydlig målbild och motivation

|

MÅLBILD Alla har vi en dröm eller ett mål vi önskar uppnå. Många gånger ger vi upp då vi inte har tillräcklig tro på oss själva. Mental träning kan vara ett sätt att... READ MORE

Handlingsplan

|

Det kan vara lättare än du tror att byta en dålig vana mot en bra. När du väl bestämt dig för att göra en förändring kan det vara bra att sätta upp realistiska... READ MORE

Förståelsen för förändringsprocessen

|

Genom att öka sin förståelse för hur en livsstilsförändring går till med de olika stegen, ökar chanserna att lyckas göra framsteg. Förändringsprocessen kräver olika metoder och strategier vid olika tillfällen, inte enbart den... READ MORE

shares