• HÄLSOCAMP PÅ RHODOS

    Årets hälsocamp bär av till fantastiska Rhodos. Missa inte en storslagen träningsupplevelse!

English EN Svenska SV

 

Aktuellt

 

Hälsovecka Rhodos 25 – 2 maj 2019

Tema: Fokus & Balans

“Från tanke till handling”

I en fantastisk miljö vid Kalithea, Rhodos kommer vi att fokusera på träning samt balans i vardagen. Under en vecka får du möjlighet att koncentrera dig på din hälsa i en fantastisk miljö.

Intresseanmälan!

 Fysisk aktivitet

Fysisk aktivitet kan och borde vara en naturlig del i många människors liv i syfte att förebygga stress både i det privata och arbetslivet. Vi utsätts dagligen för tuffa påfrestningar som vi på ett eller annat sätt måste hantera.

Många tar hjälp för att få ny motivation och att bli inspirerad.
Startskottet – hälsocamp har verktygen,  låt oss hjälpa dig att finna din nya livsstil eller en redan befintlig som du önskar utveckla.

TRÄNINGSFYSIOLOGI

Läran om den levande kroppen och hur den fungerar.

RÖRLIGHET

Med en tillräcklig, funktionell rörlighet kan vi röra oss fritt i våra naturliga rörelsemönster. Det ger oss också möjlighet att utveckla kraft, vara stabila och bekväma. Risken för skador vid träning och olika fysiska aktiviteter minskar och vi får bättre förutsättningar till att använda kroppen på ett bra sätt i vardagen.

Vad påverkar då rörligheten?

Muskler som arbetar ensidigt och i ett begränsat rörelseomfång tenderar att bli stram och tajta.

STYRKA

Motiven att träna styrka är många: stärka en dålig rygg, komma i form, bli mer nöjd med sig själv, förebygga skador, må bra. Bli starkare helt enkelt. Ämnesomsättningen ökar, hjärta och kärl påverkas positivt, blodcirkulationen kommer igång och endorfiner utsöndras – Vi får ett ökat välbefinnande!

KONDITION

Vid planering av konditionsträning använder vi oss av begreppen intensitet – hur länge och hur ofta. Distans, långdistans och intervaller är det vi använder i uthållighetsidrotter. När du tränar så förbättras kroppens syreupptagningsförmåga och uthållighet. Konditionsträningen är mycket bra för hjärtat (kroppens motor), ämnesomsättningen, humöret (endorfiner) och för att uppnå viktminskning genom den fettreducering som kontinuerlig träning ger.

 

Blogg – Senaste nytt

Gruppträning på Rhodos

|

Mitt intresse för fysiskaktivitet började i tidig ålder. Som 5 åring började jag med gymnastik och med en femårings tålamod blev kullerbyttor fram å baklänges snabbt långtråkigt och intresset varade knappt en termin.... READ MORE

Varför rörlighet ?

|

Utan god rörlighet ingen optimal utveckling. Förhållandet mellan rörlighet och styrka är viktigt för prestationsförmågan. I dag är det alltför mycket fokus på styrka istället för att se till effektivitet, koordination, rörelseteknik och... READ MORE

shares